Informační systém slouží klientům pro správu služeb z
pohledu fakturace a objednávek nových služeb. Slouží také k prodlužování již
aktivních služeb, pro správu domén a jejich registraci a také ke komunikaci s
technickým oddělením.
Přesně definovat pojem Informační systém nelze, protože
každý tvůrce Informačního systému používá různé technologie a klade důraz na
jiné aspekty. Lze však říci, že Informační systém se dá chápat jako systém, ve
kterém se vzájemně propojují informace a procesy, které těmito informacemi
pracují.
Pod pojmem procesy se rozumějí funkce, které zpracovávají
informace, které do systému vstupují a transformují je na informace, které ze
systému vystupují. Procesy jsou tedy funkce, které zabezpečují sběr, přenos,
uložení, zpracování a distribuci informací. Informacemi se rozumí data,
sloužící pro rozhodování a řízení v rozsáhlejším systému.
Do celkové funkce Informačního systému se promítne také
nezanedbatelná položka okolí. Toto okolí Informačního systému je tvořeno veškerými
objekty, které ovlivňují změnou svých vlastností samotný systém. Je tvořeno
také objekty, které naopak mění v závislosti na systému své vlastnosti.
Celkově lze tedy říci, že Informační systém je softwarové
vybavení firmy, které na základě zpracovávaných informací, je schopné řídit
procesy podniku a poskytuje tyto informace vedoucím pracovníkům. Díky těmto
informacím jsou schopni vykonávat řídící funkce, do kterých patří zejména
plánování, koordinace a kontrola všech procesů firmy.
Informační systém QI - k čemu slouží |
Komentáře
Okomentovat